نمابش «شیار 143» در چین
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۱۷۵۳
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ همایش تنوع فرهنگی با شعار «احترام به تنوع فرهنگی، گسترش همكاریها در صنعت فیلم» (2 خردادماه) با حضور نمایندگان دوازده كشور عضو و ناظر سازمان همكاریهای شانگهای (چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، پاكستان، هندوستان، تاجیكستان، ازبكستان، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان) در شهر چینگ دائو (چین) برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مصطفی امیدی، معاون مدیركل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و رئیس هیأت اعزامی ایران به جشنواره فیلم چینگ دائو ٢٠١٨، به نمایندگی از کشورمان حضور داشت.
وی در بخشی از سخنرانی خود در همایش تنوع فرهنگی گفت: گفتوگوی بین ادیان، فرهنگ و تمدنها یكی از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران است و زبان هنر به ویژه زبان سینما ابزاری مناسب برای گفتوگوهای فرهنگی و همكاریهای بینالمللی است.
امیدی افزود: ایرانیان بر اساس اعتقادات مذهبی بر گرفته از آموزههای قرآن کریم و سنت نبوی و با بهرهگیری از میراث فرهنگی و تمدنی دیرینه خویش، تنوع فرهنگی را موهبتی الهی و ثروتی عظیم میدانند كه با ویژگیهای ارزندهاش میتواند نقش سازندهای در غنای ارزشهای فرهنگی در عرصه جهانی ایفا كند و زمینههای همكاریها بین ملتها را در چارچوب گفتوگوها و تعاملات بین فرهنگی گسترش دهد.
وی در پایان سخنان خود، به نمایش چهار فیلم از ایران با عناوین «پری دریایی»، «ایران برگر»، «بركه سنجاقكها» و «شیار ١٤٣» در جشنواره فیلم چینگ دائو اشاره کرد.
بنابر اعلام این خبر، این دوره از جشنواره بینالمللی فیلم چینگ دائو به همت و برنامهریزی ادارهکل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزنی فرهنگی کشورمان در چین، با نمایش چهار اثر سینمایی منتخب از سینمای ایران آغاز و تا 27 خردادماه در شهر چینگ دائو کشور چین ادامه یافت.
شیار 143 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیهکنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۲ در ایران است.این فیلم در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس پرداخته است.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا شیار 143 چین جشنواره قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقش نوآوران در آینده ایران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در بخش «ایستگاه آینده» این نمایشگاه که در سالن نوآوران برگزار میشود، سیدمحمد بهشتی ایرانشناس و فرهنگپژوه و میترا فردوسی پژوهشگر مطالعات فرهنگی و ارتباطات نوآوری درباره نقش نوآوری در آینده ایران گفتوگو کردند.
در پنل «ایران آینده و نقش نوآوران در آن» مسئله آیندهپژوهی و خلق نوآوری، مورد بررسی قرار گرفت.
میترا فردوسی در ابتدای این پنل به نوآوریهایی اشاره کرد که مردم ایران خلق کردهاند.
به گفته فردوسی، پست یک نوآوری ایرانی است، چون در گذشته، ایرانیان اعتمادبهنفس ارائه ایدههای نوآورانهشان را داشتهاند، اما در حال حاضر بیشتر نوآوریها از دیگر کشورها وام گرفتهشدهاند. او همچنین گفت که برخی از نوآوریهای ایرانی در کشورهای خارجی استفاده میشود بدون آنکه خودمان
نقشی در ارائه آن داشته باشیم. بهطور مثال، فناوری قنات ایرانی اکنون در بعضی ازشهرهای اسپانیا، مورد استفاده قرار میگیرد.
بهشتی نیز در این پنل توضیح داد که در حال حاضر مردم ایران دچار روزمرگی شدهاند و روزمرگی سبب شده تا آیندهای را برای خودمان متصور نشویم و از رویاهای دیگران برای زیستن استفاده کنیم.
بهشتی، معتقد است که ما گاهی بهجای رویاپردازی، رویای دیگران را محقق میکنیم. او با یک مثال در این زمینه توضیح داد و گفت: کسانی که به قله اورست میروند، معمولاً با خودشان افرادی را میبرند که وسایلشان را حمل کنند. نام این کولبران در فهرست کسانیکه اورست را فتح کردهاند، نمیبینیم، چون رویای این افراد فتح قله اورست نبوده است. در کشور ما هم نوآوران، رویای خلق محصولی جدید را ندارند و معمولاً نقش کولبران اورست را ایفا میکنند.
در ادامه این پنل، بهشتی به زیستبوم استارتآپی ایران اشاره کرد و گفت: اگر ویز راهاندازی نمیشد، آیا نشان و بلد راهاندازی میشدند؟ اگر آمازون نبود آیا دیجیکالا داشتیم؟ اگر اوبر نبود، آیا اسنپ و تپسی در ایران تاسیس میشد؟ قصد ندارم از ارزشهای این کسبوکارها کم کنم؛ حرفم این است که ما خلاقیت و نوآوری را از یاد بردهایم و درگیر روزمرگی شدهایم.
وی اضافه کرد: این فرهنگپژوه و ایرانشناس، در ادامه صحبتهایش گفت که خیالپردازی در ایران سرکوب شده و به همین دلیل رویای ایرانی را در جهان نمیبینیم و تبدیل به مصرفکنندگان رویای غربی شدهایم.
وی گفت: هر حوزه فرهنگی باید رویای خودش را داشته باشد و باید تفاوتهای فرهنگی را در خلق محصولات جدید، جدی گرفت. بهشتی افزود: برای ساخت هر محصول نوآورانه باید به فرهنگی که آن محصول در آن خلق میشود، توجه کرد.» او همچنین درباره تکنولوژی و خاصیت آن خاطرنشان کرد: «تکنولوژی نسبت به محیط، تهاجمی است و تسلط دارد. تکنولوژی تدبیری است که به انسانها کمک میکند کاری را سریعتر و آسانتر انجام دهند.
بهشتی، ایران را سرزمین بحرانها و بیقراری خواند و گفت: جای خالی کیمیاگری و شاعری ایرانی در جهان امروز حس میشود و راه رسیدن به آیندهی نوآورانه در ایران، رجوع به ایرانی بودنمان است. همانطور که کرهایها با باور به کرهای بودنشان توسعه فرهنگی و اقتصادی را تجربه کردند.
انتهای پیام/